Citroen C4 X Max Test-İncelemesi: Fastback Tasarımıyla Segmentine Renk Katıyor

Bu haftaki test konuğumuz Citroen C4 X Max versiyonu ile geçirdiğim test süreci boyunca şunu net olarak söyleyebilirim ki bu otomobil, klasik sedan kalıplarını kıran, SUV hissi ve fastback tarzıyla oldukça farklı bir karakter ortaya çıkmış.  Citroen C4 Türkiye’de You ve Max donanım seviyeleri  ile satışta. Bizim test otomobilimiz en dolu Max versiyonu ile testimizi gerçekleştiriyoruz.  Aracımızın özellikle tasarımı, iç mekân genişliği ve konforu,  C4 X’i segmentindeki rakiplerinden ayırıyor.  Citroen C4 X’i biraz daha yakından tanıyalım.

Öne Çıkan Ön Tasarım ve Arka Tasarım Detaylar

Citroen C4 X Max’in ön tasarımı, markanın son dönemdeki tasarım dilini başarıyla yansıtıyor. Geniş ızgara, Citroen logosunu çevreleyen çift kademeli LED farlarla bütünleşerek oldukça modern ve dinamik bir görünüm sunuyor. Kaputun yüksek yapısı ve keskin hatları ise araca güçlü bir duruş kazandırmış. Özellikle gündüz farlarının ince tasarımı ve tampon altındaki siyah detaylar, SUV karakterini öne çıkarmış.

Arka tarafa geçtiğimizde ise,  fastback etkisi hemen hissediliyor. Yumuşak eğimli tavan çizgisi bagaja doğru uzanarak C4 X Max’e klasik sedanlardan farklı, daha sportif bir hava katıyor. Bagaj kapağına entegre edilen LED stop lambaları ve parlak siyah detaylar, tasarımın modernliğini pekiştiriyor. Ayrıca tampon altındaki difüzör benzeri parça, sportiflik algısını destekliyor.

Ferah ve Konforlu  İç Mekân

Citroen C4 X Max’in iç mekânı, hem tasarım hem de ergonomi açısından oldukça başarılı olmuş.  Sürücü odaklı kokpit yapısı, sade ama şık çizgilerle bezenmiş. 7  inç boyutundaki dijital gösterge  ve ortada konumlandırılan 10 inç’lik multimedya ekranı, iç mekânın teknolojik havasını güçlendirilmiş.  Koltuklar Citroen’e özgü “Advanced Comfort” teknolojisiyle donatılmış; uzun yolculuklarda dahi konfor seviyesi yüksek ve sürücü ve yolcuları yormuyor.  Arka koltuk diz ve baş mesafesi segmentine göre oldukça iyi. Ayrıca 510 litrelik geniş bagaj hacmi, günlük kullanımda büyük avantaj sağlıyor.

Teknolojik Donanımlar ve Sürüş Destek Sistemleri

Test arcımız Citroen C4 X Max versiyonunda sunulan teknolojik donanımlar, sınıfının üstünde diyebiliriz. Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto desteğiyle multimedya sistemi oldukça işlevsel. Navigasyon, sesli komut, kablosuz şarj ünitesi gibi detaylar günlük kullanımda kolaylık sağlıyor.

Güvenlik tarafında ise adaptif hız sabitleyici, aktif şerit takip sistemi, kör nokta uyarı sistemi, trafik işareti tanıma ve sürücü yorgunluk algılama gibi ve  ayrıca 20 adet  gelişmiş sürüş destek sistemi yer alıyor. Bu donanımlar özellikle uzun yol sürüşlerinde sürücü ve yolculara ciddi anlamda destek sağlıyor.

Motor Seçenekleri, Yakıt Tüketimi, Sürüş Deneyimi

Test otomobilimiz Citroen C4 X Max, ülkemizde genellikle 1.2 PureTech benzinli motor ve 8 ileri tam otomatik EAT8 şanzıman kombinasyonuyla sunuluyor. 130 beygirlik bu motor, günlük kullanımda yeterli performansı sunarken düşük yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor.  Ayrıca 230 Nm’lik tork değeri sunan aracımız 0-100 km hızlanmasına 9.6 saniyede çıkarken, maksimum hızı ise, 200 km/s. Şehir içi kullanımda sessizliği, sarsıntısız vites geçişleri ve yumuşak süspansiyon yapısı sayesinde konforlu bir sürüş deneyimi sunan C4 X Max’ın yüksek oturma pozisyonu ve geniş cam yüzeyleri, görüş açısını artırıyor ve sürüş güvenini daha da artırıyor.

Test sürecimizde araç, şehir içi kullanımda yaklaşık 7.0 lt/100 km, şehir dışında ise 5.6 lt/100 km civarında bir tüketim değerine ulaştı. Bu rakamlar, hem performans hem de yakıt ekonomisini dengede tutmak isteyen kullanıcılar için oldukça ideal.

Süspansiyon sistemi Citroen’in yumuşak yol tutuş felsefesini sürdürüyor. Kasislerde ve bozuk zeminlerde darbeleri sönümleme konusunda oldukça başarılı. Özellikle şehir içi kullanımlarda bu özellik konforu bir adım öne çıkarıyor.

Citroën C4 X Rakipleriyle Kıyaslama

Citroen C4 X’i rakipleriyle değerlendirirken, elbette onu aynı segmentte yer alan modellerle kıyaslamadan olmaz. Türkiye pazarında bu sınıfın en çok tercih edilen modelleri arasında Renault Megane Sedan, Toyota Corolla Sedan, Fiat Egea Sedan ve kısmen de olsa Peugeot 301 yer alıyor.

Tasarım açısından baktığımızda, C4 X bu rakiplerinden ayrışıyor. Özellikle fastback tasarımı, SUV havası veren yüksek yapısı ve farklı arka çizgisiyle daha özgün bir karaktere sahip. Özellikle genç ve şehirli kullanıcılar için bu tarz detaylar önemli.

Fiyat: 1.2 PureTech  130 HP EAT8 You 1.810.000 TL- Test Aracımız  Max Versiyonuise: 1.890.000 TL.

Sonuç olarak Citroen C4 X, klasik sedanlardan sıkılan, tasarımda fark arayan ve günlük kullanımda konforu ön planda tutan kullanıcılar için oldukça mantıklı bir seçenek olarak ortaya çıkıyor.  Test aracımız C4 X Max, tasarım çizgileriyle farklılaşan, teknolojik donanımlarıyla günceli yakalayan ve konfor odaklı sürüş karakteriyle dikkat çeken bir model olmuş. Fastback-sedan tasarımı,  yüksek oturma pozisyonu ve geniş yaşam alanı, bu aracı hem şehir içi hem de uzun yol kullanımları için ideal hale getiriyor.

Sınıfındaki diğer modellerle kıyaslandığında C4 X Max, özellikle süspansiyon konforu ve iç mekândaki ergonomiyle öne çıkıyor. Eğer hem farklı görünmek hem de modern sürüş destek sistemlerine sahip bir otomobil kullanmak istiyorsanız, Citroen C4 X Max’i  kesinlikle Citroen bayilerinde test etmenizi öneriyorum.

Yeni bir otomobil yeni bir heyecan ile beraber olmak dileği ile…

Hakkı Günerkan

instagram: hakkigunerkan-otomobilruyasi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir