Martı’ya İstanbul’da e-ulaşım lisansı

Enerji Günlüğü – İstanbul şehir içi trafik sorununun çözümü için kamu-özel sektör entegrasyonu açısından önemli bir gelişme yaşandı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ile dijital mikromobilite ve alternatif ulaşım çözümleri alanında hizmet veren Martı Teknoloji A.Ş. arasında 2 yıldan uzun bir süre önce başlayan dava sonuçlandı. İstanbul 7. İdare Mahkemesi, davada İBB’yi haksız buldu ve Martı’nın e-ulaşım lisansı için gerekli şartların hepsini karşıladığına kanaat getirdi. Mahkeme, İBB’nin şirkete uyguladığı idari işlemlerinin haksız olduğuna karar verdi.

İBB’NİN ÜST MAHKEMEYE BAŞVURUSU DA REDDEDİLDİ

İBB’nin bir üst mahkemeye yaptığı başvuru da reddedildi. Böylece Martı, özellikle paylaşımlı yolculuk hizmeti TAG’ı (tek araçla gidelim) etkileyen e-ulaşım lisansını almaya hak kazandı. Şirket, sadece scooter hizmetleriyle değil aynı zamanda TAG modeliyle de İstanbul genelinde lisanslı faaliyet yürütme hakkı elde etti.

Martı, TAG adı verilen ve özel araç sahiplerinin yolcu taşıdığı sistemi “yol arkadaşlığı” olarak tanımlasa da İstanbul Taksiciler Odası ve İBB bu hizmeti “korsan taşımacılık” olarak nitelendiriyor.

MARTI’DAN KARARDAN MEMNUNUZ AÇIKLAMASI

Martı yaptığı açıklamada, karardan memnun olduklarını ve modellerinin toplu taşımayla entegre biçimde çalışmasının hedeflendiğini belirtti. 

Oğuz Alper Öktem ve Sena Öktem tarafından 2018’de kurulan Martı, İstanbul, İzmir, Antalya, Kocaeli, Muğla ve Mersin’de elektrikli scooter, elektrikli bisiklet ve elektrikli moped hizmeti veriyor. Şirket İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Kocaeli ve Muğla’da Martı TAG ile paylaşımlı yolculuk sistemi sunuyor. Faaliyetlerine 2019 yılında başlayan ve ilk başta sadece İstanbul’da hizmet veren şirket, Şubat 2020’de Ankara’da da kullanıma sunuldu. 

.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir